وبلاگ

شستن پرده پانچی

شستن پرده پانچی

در گذشته تهیه پرده‌هایی با رنگ و طرح‌های مختلف بسیار سخت بود یا حتی امکان پذیر نبود و مردم نمی‌توانستند که پرده‌های رنگی با طرح‌هایی که می‌خواهند را فراهم کنند. اما در حال حاضر این محدودیت وجود ندارد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی پرده‌هایی با رنگ‌های متنوع و فوق العاده زیبا طراحی و ساخته می‌شوند. این پرده‌ها به عنوان المان‌های زیبایی در دکوراسیون‌های مختلف استفاده می‌شوند و زیبایی محیط را چند برابر می‌کنند. تصاویری که روی این پرده‌ چاپ می‌‎شود با توجه به سلیقه شخصی شما چاپ می‌شود و در انتخاب طرح و تصویر هیچگونه محدودیتی ندارید.

تصویری که روی این پرده‌ پانچی چاپ می‌شود با شستن پرده پانچی کمرنگ نمی‌شود و یا تصویر آن پاک نمی‌شود. طراحی پرده‌های پانچی بسیار ساده است تا تصویر و طرحی که روی آن چاپ می‌شود به خوبی به نمایش گذاشته شود. اگر این پرده‌‎ها شکل ظاهری پیچیده‎ای داشته باشند طرح‌ آن‎ها به خوبی دیده نمی‌شود. در ساختمان‌هایی که سبک دکوراسیون آن‎ها مدرن است، پرده‌های پانچی یک المان اصلی به شمار می‌آیند. اما این پرده‌ها هم مانند هر پرده‌‎ای دیگر کثیف می‌شوند و لکه می‌‎گیرند، بنابراین بایستی که برای شست و شوی آن‎ها اقدام کنید. شستن پرده پانچی به نسبت پرده‌های سلطنتی بسیار راحت‎تر است در ادامه در رابطه با شست و شوی آن‎ها بیشتر صحبت می‌کنیم.

شستن پرده پانچی

ترفند طلایی شستن پرده پانچی 

هر پرده‌ای که در ساختمان استفاده می‌شود پس از مدت زمانی گرد و غبار می‌گیرد و گاهی اوقات بوی نامطبوعی از آن‎ها منتشر می‌‎شود که اصلا پسندیده نیست. بنابراین لازم است که هر چند وقت یک‎ بار این پرده‌ها را به خوبی بشویید و ظاهر آن‎ها را همانند روز اول درخشان کنید. بسیاری از افراد پرده‌های پانچی را به صورت هفتگی یا فصلی شست و شو می‌دهند، بنابراین اگر پرده شما بیش از حد گرد و غبار بگیرد بایستی هر هفته توسط مکنده‌های جاروبرقی پرده را تمیز کنید. در بسیاری از موارد بخارشورها هم گزینه مناسبی برای این کار هستند، این دستگاه میزان بخار آب را با فشار زیادی روی پرده پخش می‌کنند و تمام کثیفی‌ها به خوبی پاک می‌شوند.

اما گاهی اوقات شستن پرده پانچی به صورت هفتگی کمی سخت و طاقت فرسا است و افراد پرده‌‎های خود را به صورت فصلی می‌‎شویند. شست و شوی فصلی پرده‌های پانچ یعنی این که در طول سال یک یا دو بار پرده‌‌‎ها را باز کنید. بازکردن پرده‌های پانچی کاری بسیار راحت است، بایستی چوب پرده‌ها را باز کنید یا این که چوب پرده را از خود حلقه پرده جدا نمایید؛ و سپس پرده را بشویید. اگر پرده‌های پانچی لکه داشته باشند می‌‎توانید آب و صابون را در تشت آب بریزید و قسمت لکه‎ را داخل تشت بگذارید و آن را با دست چنگ بزنید.


☑️ حتما بخوانید: مقدار پارچه مورد نیاز برای پرده پانچ ☑️


شست و شوی دستی پرده پانچی 

در وهله اول یک بار پرده را با آب بشویید و ماده شوینده‌ای به آن اضافه نکنید؛ در این صورت گرد و غبار یا خاک پرده کاملا از بین می‌رود. پس از این که آب پرده رنگ تمیزتری به خود گرفت می‌توانید ماده شوینده را به آن اضافه کنید، حال با دست خود پرده را چنگ بزنید تا کاملا تمیز شود.

توصیه می‌کنیم حتما برای شست‎و‎شوی این پرده‌ها از دست کش استفاده کنید، چرا که ممکن است دست‌های شما به مواد شوینده حساسیت داشته باشند. اگر پرده با یکبار شستن تمیز نشد بهتر است که یکبار دیگر آن را با مواد شوینده بشویید، تا از تمیز بودن آن کاملا مطمئن شوید. در وهله آخر بایستی که پرده را روی بندرخت بیاندازید تا پرده کاملا خشک شود.

مراحل شستن پرده پانچی

مراحل شستن پرده پانچی 

برای این که پرده زود به زود کثیف نشود بهتر است که به صورت هفتگی یا ماهانه با استفاده از جارو برقی، گرد و غبار آن را بگیرید؛ برای انجام این کار سر مخصوص گردگیری جاروبرقی را به آن وصل کنید. البته روش دیگر استفاده از بخار شور است، که در این صورت نیازی نیست که پرده را از چوب پرده جدا کنید و همان گونه به صورت آویز می‌توانید آن را تمیز کنید. اما ممکن است که کثیفی پرده چیزی فراتر از گرد و غبار و لکه باشد در این صورت بایستی که پرده را به خشک شویی بسپارید یا این که خودتان آن‎ها را بشویید.

پاک کردن لکه‌های پرده پانچی: پس از این که خاک پرده را با شست‎و‎شوی آن در آب پاک کردید بایستی محلولی از آب و صابون تهیه کنید. پرده مورد نظر را در آب و صابون قرار دهید، برای این که لکه‏‌ها به خوبی از بین بروند بایستی که صابون را مدت کوتاهی در آب قرار دهید تا کف حاصل شود پس از آن کف حاصل شده را به وسیله یک پارچه یا یک اسفنج روی لکه بکشید تا لکه پاک شود حال پرده را با دست یا ماشین لباسشویی بشویید. پس از شستن پرده پانچی آن را اتو کنید، البته با حرارت کم که پرده آسیب نبیند.

سخن آخر

تصویری که روی این پرده‌ پانچی چاپ می‌شود با شستن پرده پانچی کمرنگ نمی‌شود و یا تصویر آن پاک نمی‌شود. طراحی پرده‌های پانچی بسیار ساده است تا تصویر و طرحی که روی آن چاپ می‌شود به خوبی به نمایش گذاشته شود. اگر این پرده‌‎ها شکل ظاهری پیچیده‎ای داشته باشند طرح‌ آن‎ها به خوبی دیده نمی‌شود. در ساختمان‌هایی که سبک دکوراسیون آن‎ها مدرن است، پرده‌های پانچی یک المان اصلی به شمار می‌آیند. دیبا شهر عرضه کننده انواع پرده و پارچه با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت آماده چاپ و ارسال پرده و پارچه های مدنظر شما در سریعترین زمان ممکن است.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید .📝

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *