وبلاگ

پارچه مناسب برای روتختی

پارچه مناسب برای روتختی

پارچه رو‌تختی یکی از چند پارچه پر‌فروش است که کارخانه‌های نساجی تبادلات مالی بالایی با آن انجام می‌دهند و سرمایه خوبی از این جهت به دست می‌آورند. فضای اتاق خواب برای هر خانه، مکانی برای رفع خستگی و به دست آوردن آرامش دوباره بعد از تلاش و استرس در بیرون از خانه است. برای داشتن خواب راحت و با آرامش، هنگام خرید علاوه بر توجه به زیبایی ظاهری و چیدمان اتاق، نوع و جنس پارچه روتختی چاپی دارای اهمیت زیادی است. پس برای یک انتخاب خوب باید کیفیت و دوام پارچه را مورد توجه قرار داد. پارچه‌ها ممکن است باعث ایجاد حساسیت در پوست شوند؛ پس دقت داشته باشید که الیاف آن برای پوستتان حساسیت‌زا نباشند.

پارچه مناسب برای روتختی

انواع پارچه رو‌تختی 

برای سلیقه‌های مختلف، انواع پارچه رو‌تختی با رنگ، طرح و مدل‌های زیادی وجود دارد، که در دسته‌بندی‌های مختلف قرار داده می‌شوند. در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

پارچه رو‌تختی ساده 

این مدل پارچه در انواع رنگ‌های متنوع، به صورت ساده و یک رنگ تولید می‌شوند و در مقایسه با دیگر مدل‌های پارچه روتختی ارزان‌تر هستند. بیشتر از پارچه‌های تترون، کج‌راه و ترگال برای روتختی ساده استفاده می‌شود و در مصارف هتل‌ها و بیمارستان‌ها ملحفه سفید رنگ بیشترین کاربرد را دارد. کسانی که طرفدار سادگی‌اند و اتاق خوابی به سبک ساده و مدرن می‌پسندند، از طرح ساده که جلوه شیک و با آرامشی خاص را به فضا می‌دهد، استفاده می‌کنند.

پارچه روتختی ساده

پارچه رو‌تختی طرح‌دار

جدیداً طرح‌های رنگی متنوعی بر روی پارچه رو‌تختی استفاده می‌کنند که نمای خاص و زیبایی دارند و باب سلیقه خیلی از افراد هستند. پارچه روتختی طرح‌دار به نوبه خود در انواع متنوع تولید می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

طرح گل‌دار

یکی از پر طرفدارترین طرح روتختی در میان مردم، روتختی گلدار است. برای افرادی که به طبیعت و گل علاقه دارند؛ این طرح‌ها در اندازه و رنگ‌های متنوع تولید می‌شوند و مورد رضایت مشتریان با این سبک سلیقه هستند.

 طرح اسپرت

روتختی اسپرت از انواع مدل‌های رشته‌های ورزشی گرفته می‌شوند که انتخاب مناسبی برای پسران نوجوان و جوان هستند. این طرح‌ها شامل انواع لوگو‌های ماشین، باشگاه‌های ورزشی مانند رئال مادرید و بارسلونا وهمینطور پوشاک ورزشی برندهایی چون آدیداس، نایک می‌شوند.

روتختی چاپی اسپرت

طرح فانتزی

طرح‌های جدیدی از رو تختی مطرح است که شامل طرح خالدار، ستاره‌ای، کهکشانی، زیکزاک، حیوانات، اشکال هندسی، نظامی و طرح‌هایی از این قبیل هستند؛ که محبوبیت خاصی بین افراد دارند.

طرح کلاسیک

روتختی‌هایی که به نام کلاسیک شناخته شده‌اند، از پارچه‌های تزئینی که رویه آن‌ها با پارچه‌هایی مثل گیپور و یا به صورت دانتل‌دوزی و اپلیکه‌دوزی کار شده‌اند، در بازار عرضه می‌شوند. این طرح انتخاب مناسب و به جایی برای اتاق‌های با سبک سلطنتی و روتختی عروس خواهند بود.

طرح سه بعدی 

طرح سه بعدی به این معنی است که پارچه از زاویه خاص حجم، عمق و بعدی منحصر‌بفرد را به بیننده نشان می‌دهد. این روزها این مدل‌ها بازار خوبی را به خود اختصاص داده است. اوایل طرح سه بعدی خارجی، به ویژه چینی و ترک به بازار عرضه شدند. از روش چاپ برای این طرح استفاده می‌شود که حس طبیعی بودن را برای بیننده القا می‌کند.

روتختی چای طرح سه بعدی

طرح سنتی

در طرح‌های سنتی از مواردی مثل سرمه، گلیم، ترمه، کاشی، بته‌جقه و اسلیمی در رنگ‌های فیروزه‌ای، عنابی و لاجوردی ایجاد می‌شوند. بنابراین اگر به طرح‌های ایرانی و سنتی علاقه دارید؛ این موارد برای تزیین تخت اتاقتان گزینه مناسبی است.

طرح چاپی 

با پیشرفت تکنولوژی و تکنیک‌هایی چون پیگمنت، در صورتی که طرح یا تصویری در نظر دارید، می‌توانید آن را به همان صورت دلخواه روی پارچه روتختی خود با طرح ویژه تهیه کنید. علاوه بر آن جنس، نوع چاپ و کیفیت خیلی مهم است؛ که باید آن‌ها را در نظر بگیرید. روتختی بچگانه، روتختی دخترانه، روتختی پسرانه با هر سایزی با قیمت‌های متفاوت به چاپ می‌رسند.

جنس پارچه روتختی

لمس پارچه، ساده‌ترین راه برای شناخت تقریبی جنس آن است. راه دیگر تشخیص از طریق شناخت کامل جزئیات و ویژگی‌ها و همچنین بررسی به طور علمی است.

جنس پارچه روتختی

پارچه کتان 

مدت زمان زیادی است که برای تولید روتختی از پارچه کتان استفاده می‌شود. این پارچه را از گیاهی به نام لینوم می‌سازند، بافت نرم و تنفس‌پذیری دارد که نوع ۱۰۰ درصد کتان آن و یا نوع مخلوط با پنبه آن، جریان هوا را به خوبی عبور می‌دهند. جنس کتان برای همه فصلی سازگار است؛ چون گرما را جذب می‌کنند. پارچه کتان به علت قدرت تحمل زیادی که در مقابل ضربات دارد، برای کودکان بهترین گزینه است.

پارچه تترون 

تترون نوعی پارچه است که ۱۰۰ درصد آن از پلی‌استر، و در عرض‌های ۱.۵، ۲ و ۳ تولید می‌شود و با قیمت مناسب در دسترس مشتری قرار می‌گیرد . این نوع پارچه دارای تنوع رنگی بالا است که در هنگام شستشو رنگ پس نمی‌دهد، جنسی نرم و لطیف، با تراکم بافت استاندارد دارد که خنک و ضد حساسیت است.

پارچه پلی‌استر پنبه‌ای 

پلی‌استر پنبه‌ای به طور ترکیبی از ۶۵ درصد پلی‌استر و ۳۵ درصد پنبه در انواع رنگ با الگوی چاپ ساخته می‌شود. کاربرد زیادی دارد، که بیشترین آن در تهیه کالای خواب و لباس است. در پارچه‌هایی از این نوع، جریان هوا مناسب است و همانند پارچه پنبه‌ای خالص چسبندگی به بدن ندارد.

پارچه فلامنت پنبه‌ای 

این پارچه فلامنت و پنبه را به صورت ترکیبی دارد که در دو نوع فلامنت پنبه‌ای ساده و فلامنت طرح‌دار تولید می‌شود. پارچه‌ای نرم‌، خنک و لطیف است و چون بدن نما نیست در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از آن استفاده می‌شود.

پارچه برای روتختی

پارچه‌ پنبه‌ای 

الیاف پارچه پنبه‌ای از گیاه پنبه فیبر طبیعی است، که حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کند و دارای ماندگاری و قیمت به صرفه است. قابلیت شستشوی آسانی دارد و گزینه خوبی برای استفاده در روتختی ساده و یا طرح‌دار است.

سخن پایانی 

همانطور که گفته شد، انواع پارچه روتختی با هر طرح‌‌‌، جنس و اندازه‌ای وجود دارد و طرح و رنگ انتخابی شما باید باتوجه به دیگر المان‌های اتاق باشد. در فروشگاه دیبا شهر انواع کالای خواب با بهترین کیفیت‌ و قیمت از جمله روتختی، مناسب هر فصلی با طرح‌های شیک و جدید، بر حسب سلیقه و نیاز شما مشتریان عزیز عرضه می‌شود. با خریدی مطمئن، حس آرامش و سلامتی را به خود هدیه دهید.

بروزرسانی 15.04.01

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *