وبلاگ

خرید روتختی: چه نکاتی را هنگام خرید روتختی باید رعایت کنیم؟

خرید روتختی: چه نکاتی را هنگام خرید روتختی باید رعایت کنیم؟

خرید روتختی یکی از مسائلی است که برای داشتن تخت خوابی نرم و راحت بسیار حائز اهمیت است. با رسیدن فصل سرما و کاهش دمای هوا بازار خرید روتختی ها داغ داغ است. روتختی ها معمولا دارای جنس های مختلفی هستند. روتختی هایی که با الیاف حیوانی تولید و بافته می شوند معمولا از مرغوب ترین و با کیفیت ترین انواع رو تختی به شمار می روند. انتخاب و خرید روتختی مناسب و صحیح مزایا متعددی دارد که برخی از آن ها عبارتند:
• گرم نگه داشتن افراد به هنگام خواب و استراحت
• عبور راحت رطوبت
• تنفس راحت تر و بهتر
• ظرافت و نرمی مناسب
اگر قصد خرید روتختی را دارید ولی اطلاعات کافی در این زمینه را ندارد در ادامه با دیباشهر همراه باشید تا نکات لازم برای انتخاب صحیح روتختی را به شما بگوییم.

خرید روتختیانواع الیاف روتختی

به طور کلی می توان گفت که الیاف داخلی روتختی ها به دو نوع الیاف حیوانی که با پر پرندگان مانند غاز و اردک پر می شوند، و مدل های با الیاف ضد حساسیت که با کتان، ابریشم و … تولید شده اند تقسیم می شوند. در هر نوع گزینه های مختلفی برای خرید وجود دارد که هر یک معایب و مزایا مخصوص خود را دارند.

بیشتر بخوانید -پارچه مخمل چیست و چه انواع مختلفی دارد؟

خرید روتختیخرید روتختی با الیاف ضد حساسیت:

این دسته از روتختی ها معمولا از جنس کتان، ابریشم، ریون، پشم و یا الیاف مصنوعی مانند پلی استر هستند.

مزایا روتختی با الیاف ضد حساسیت چیست؟

این نوع روتختی ها با کتان و ریون و … پر می شوند به این معنا که هنگام خرید روتختی های ضد حساسیت راحتی و گرمی مناسبی را بدون به همراه داشتن وزن خیلی زیاد بدست خواهید آورد. قیمت این دسته از روتختی ها کمتر روتختی هایی است که با پر اردک و غاز پر شده اند. همچنین از مقبولیت بیشتری بین مردم به دلیل نوع الیاف ضد حساسیتی خود برخوردار هستند. بیشتر آن ها بر خلاف روتختی هایی که با الیاف حیوانی بافته می شوند قابلیت شستشو با ماشین لباس شویی را دارند و به راحتی تمیز می شوند.

برای مشاهده و خرید انواع ملحفه و ست روتختی دیباشهر کلیک نمایید

همچنین به دلیل جنس خود با طبیعت سازگاری بیشتری داشته و دوستدار محیط زیست شناخته می شوند. بطور کلی مزایا خرید روتختی با الیاف ضد حساسیت شامل:
• ظرافت و گرمای مطلوب و دلنشین
• مقرون به صرفه بودن
• نداشتن سنگینی اضافه
• شستشوی راحت تر
• مناسب برای افراد دارای حساسیت
• سازگاری با محیط زیست
• محبوبیت بیشتر نزد خریداران

خرید روتختیمعایب خرید روتختی های ضد حساسیت چیست؟

این مدل روتختی ها به نسبت مدل هایی که با الیاف حیوانی با کیفیت مانند اردک پر شده اند گرمای کمتری را تولید می کنند. میزان گذردهی رطوبت و امکان تنفس در مدل های ضد حساسیت به نسبت مدل های حیوانی سخت تر و دشوارتر است. ممکن است پس از شستشو کیفیت خود را از دسته داده و به اصطلاح آب بروند.

خرید روتختی با الیاف حیوانی:

این نوع روتختی ها همانطور که از اسمشان پیداست با الیاف حیوانی مانند پر اردک و غاز پر می شوند. همواره از باکیفیت ترین مدل های روتختی ها به شمار رفته و طرفداران خاص خودشان را دارند.

خرید روتختیمزایا روتختی با الیاف حیوانی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم این روتختی ها از مرغوب ترین روتختی ها موجود در بازار هستند. میزان گرمایی که با توجه به وزن خود تولید می کنند بسیار عالی و ایده آل بوده و تمامی رقیبان را شکست می دهد. ظرافت مثال زدنی ای دارند و تنفس را به هنگام خواب راحت تر می کنند. همچنین به دلیل عبور رطوبت از خود امکان عرق کردن به هنگام خواب وجود ندارد.

معایب روتختی با الیاف حیوانی چیست؟

باید توجه داشت که هر روتختی ای را نمیتوان با ماشین لباسشویی شست و این مدل روتختی ها نیز جز این دسته به شمار می روند. قیمت بالاتری در مقایسه با مدل های ضد حساسیت دارند. امکان تحریک آلرژی و آسم در آن ها وجود دارد. اگرچه باید توجه داشت که امروزه این روتختی ها نیز به گونه ای تولید می شوند که ضد حساسیت باشند.

خرید روتختیقدرت الیاف روتختی

این فاکتور بیشتر در مورد روتختی هایی با الیاف حیوانی مهم است. قدرت الیاف نشان می دهد که چه قدر روتختی کرک و پرز دارد. در واقع قدرت الیاف روتختی مشخص می کند که هر اونس الیاف چه مقدار فضا را اشغال کرده است. مقدار هوایی که پرهای موجود در روتختی می تواند به دام بیاندازد قدرت الیاف روتختی را تعیین می کند. کیفیت روتختی متناسب با قدرت الیاف آن است. هر چه قدرت الیاف بیشتر باشد روتختی مورد نظر نیز کیفیت بالاتری داشته و گرمای بالاتری را تولید می کند.

وزن الیاف داخل روتختی

یکی از مواردی که به هنگام خرید روتختی باید مورد توجه قرار داد وزن الیاف موجود در روتختی است. در واقع وزن الیاف روتختی مقدار اونس های الیاف برای پر کردن روتختی است. باید بدانید که وزن الیاف با قدرت الیاف رابطه عکس داشته به این معنا که هرچه وزن یک روتختی بیشتر باشد گرمایی که تولید می کند کمتر است.

خرید روتختیپارچه بیرونی روتختی

پس از اینکه اطلاعات مورد نظر در مورد الیاف داخلی روتختی ها را بیان کردیم اکنون نوبت آن رسیده است که به بررسی پارچه بیرونی روتختی بپردازیم. جنس پارچه بیرونی روتختی به هنگام خرید روتختی بسیار مهم بوده و از فاکتورهای اساسی است. نکته ای که در اینجا باید مورد بررسی قرار بگیرد تعداد تارهای دوخته شده در هر مربع است. این عدد نشان دهنده کیفیت پارچه است. هر چه تعداد تارهای دوخته شده در هر متر مربع پارچه بیشتر باشد کیفیت آن نیز به مراتب بالاتر است. پارچه ای که با کیفیت است که حداقل تعداد تارهای دوخته شده در هر متر مربع آن ۳۰۰ است.

نحوه انتخاب سایز روتختی هنگام خرید روتختی چگونه است؟

همانطور که مطلع هستید روتختی های در سایزهای مختلفی عرضه و قابل خریداری هستند. سایزی مناسب است که از سایز خود تخت بزرگتر باشد. زیرا اگر روتختی کوچکتر از اندازه تخت باشد ظاهر زشت و ناپسندی را تخت و محیط اطراف می دهد.

منبع: www.designerliving.com

خرید روتختی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *