وبلاگ

خرید ملحفه: هنگام خریدن ملحفه به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید ملحفه: هنگام خریدن ملحفه به چه نکاتی توجه کنیم؟

سوالاتی که ممکن است در مورد ملحفه و خرید ملحفه در ذهن خریدران به وجود بیاید این است که خود ملفحه چیست، چه کاربردی دارد و تفاوت آن با روتختی چیست. هنگامی که می خواهید تخت بخرید باید در ابتدا علم مربوط به مدل های مختلف تخت و همچنین متعلقات مربوط به آن را بدست آورید. ملحفه ها یکی از عام ترین مواردی است که در هنگام خرید تخت به آن برمیخورید. ملحفه ها دارای فرم‌ها، شکل ها و ویژگی ها مختلفی هستند که هر یک برای هدف و افراد متفاوتی تولید و طراحی شده اند. در ادامه با دیباشهر همراه باشید تا تمامی نکات مربوط به ملحفه ها و همچین خرید ملحفه را با یکدیگر بررسی کنیم.

خرید ملحفهملحفه چیست؟

ملحفه معمولا یک پارچه نازکی است که از نخ پشمی، پر و یا ترکیبی از آن ها ساخته شده است و بر روی روتختی کشیده می شود. ملحفه به عنوان یک لایه حفاظتی عمل کرده و معمولا نخستین قسمت تخت است که دیده می‌ شود. فاکتورهای مختلفی نظیر:
• قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی
• قیمت مناسب و مقرون به صرفه
• جنس راحت و ظرافت مطلوب
و همچنین سهولت تعویض باعث افزایش محبوبیت ملحفه‌ها و رشد خرید ملحفه ها بین مردم شده است.

تفاوت بین ملحفه و روتختی چیست؟

روتختی ها معمولا از پارچه ها و مواد ضخیم تری ساخته می شوند که همین عامل سبب می شود که گرمای بیشتری نسبت به ملحفه ها تولید کنند و در فصول سرد گزینه مناسب تری باشند. روتختی ها معمولا در شکل ها و طراحی های مختلف عرضه می شوند و به کاور نیاز ندارند. اما ملحفه ها معمولا در رنگ های روشن و سفید عرضه می شوند و یک لایه محافظتی و کاور مانند بر روی آن ها کشیده می شود.

بیشتر بخوانید -بهترین مدل های پرده در سال ۲۰۱۹

خرید ملحفهنکات مهم در هنگام خرید ملحفه

خرید ملفحه با کیفیت و مرغوب یکی از نکات مهم و اساسی است زیرا شما مدت زمان زیادی را به خوابیدن و استراحت کردن اختصاص می دهید و انتظار دارید که تخت شما به هنگام استراحت بسیار نرم و راحت باشد. نکات زیادی هنگام خریدن یک ملحفه با کیفیت وجود دارد که نیازمند توجه هستند.

جنس ملحفه:

انتخاب ملحفه ای که با الیاف طبیعی مانند پر قو و یا پر اردک تولید شده باشد می تواند یک عایق بندی مناسب و همچنین گرمای خوبی را برای شما به ارمغان آورد. علاوه بر این، این نوع ملحفه ها باعث از بین رفتن رطوبت می شوند و ظرافت و نرمی را با خود به همراه دارند. ملحفه ها دارای مدل های مختلفی مانند:
• ملحفه های طبیعی که با پر قو، ابریشم و یا نخ پشمی بافته شده اند
• ملفحه های ضد حساسیت که برای افراد دارای حساسیت طراحی و تولید شده اند
هستند. قابل ذکر است که ملحفه های طبیعی گران ترین گزینه برای خرید ملحفه به شمار می روند.

خرید ملحفهخرید ملحفه های ضد حساسیت:

اگر دارای حساسیت خاصی هستید می توانید از لحاف هایی که با الیاف مصنوعی تولید شده اند استفاده کنید. این دسته از لحاف ها دارای قیمت ارزان تری نسبت به مدل های با الیاف طبیعی بوده و بسیار ظریف و نرم هستند. ملحفه هایی که با الیاف مصنوعی تولید شده اند معمولا با میکروفیبرها تولید می شوند. مزیت دیگر این نوع ملحفه ها قابلیت شستشو بیشتر آن ها نسبت به مدل های طبیعی و معمولی است.

برای دیدن و خرید ملحفه و روتختی های دیباشهر کلیک نمایید

خرید ملحفه های ابریشیمی:

ملحفه هایی که جنس ابریشم دارند مناسب افرادی است که آلرژی و حساسیت دارند اما همچنان به دنبال محصولی می گردند که با الیاف طبیعی پر شده باشد. ابریشم یک گزینه بسیار عالی برای تولید ملحفه ضد حساسیت، ظریف، سبک و دوست داشتنی است. وجود ابریشم باعث می شود که از گرم شدن و یا سرد شدن بیش از حد به هنگام خواب جلوگیری به عمل آید.

خرید ملحفهسایز و اندازه تخت:

همواره به هنگام خرید ملحفه سایز و اندازه تخت خود را در نظر داشته باشید. ملحفه هایی را خریداری کنید که کاملا تخت شما را بپوشاند.

ضخامت ملحفه:

ضخامت و یا بخش بیرون ملحفه معمولا از جنس کتان ساخته می شود و الیاف ملحفه معمولا درون آن نگهداری می شود. حتما به ضخامت ملحفه توجه کنید. زیرا هرچه ملحفه ای که می خرید ضخیم تر باشد و تعداد رشته ها و ریسمان های آن بیشتر باشد پارچه آن محکم تر بافته شده و کیفیت بالاتری دارد. همواره به دنبال خرید ملحفه ای باشید که لایه بیرونی آن از جنس کتان و یا پلی کتان – پلی استر باشد.

خرید ملحفه

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *