وبلاگ

راهنمای خرید پرده: چگونه یک پرده مناسب و ارزان بخریم؟

راهنمای خرید پرده: چگونه یک پرده مناسب بخریم؟

پرده ها در کنار اینکه یکی از مهمترین المان ها در طراحی دکوراسیون منازل و محیط به شمار می روند، در ایجاد یک فضای عالی و دوستانه نیز بسیار تاثیر گذار هستند. انتخاب درست پرده می تواند به شما کمک کند تا یک دکوراسیون جذاب، محیطی دلنشین و فضایی دوستانه را رقم بزنید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی دیباشهر قصد داریم تا راهنمای خرید پرده درست و مناسب را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

راهنمای خرید پرده

انتخاب صحیح جنس پرده

پرده ها در کنار ویژگی زیبایی بخشی خود کاربردهای متعددی در محیط دارند. بنا به گفته یکی از طراحان مطرح دنیا، شما باید پرده محیط را با توجه به نحوه استفاده از فضای آن اتاق انتخاب و خریداری کنید. اگر قصد دارید تا برای اتاق خواب پرده انتخاب کنید بهتر است به سراغ پرده های ضخیم تر بروید. اگر از بیدار شدن با نور خورشید لذت می برید پرده هایی را برای اتاق خواب انتخاب کنید که نازک تر بوده و اجازه عبور نور خورشید را می دهند. راهنمای خرید پرده مناسب به شما می گوید که متناسب با فضای اتاق پرده خود را بخرید. پرده ها می توانند فضای خصوصی بیشتری را با گرفتن نور خورشید و دید بیرون اتاق به شما بدهند.

بیشتر بخوانید – معرفی کامل پارچه رومبلی و انواع مختلف آن

راهنمای خرید پرده

بنابراین پیش از رفتن سراغ خرید پرده بهتر است در مورد میزان نور مورد نیاز در اتاق محل نصب پرده تفکر کنید. اینکه کدام جنس پرده به شما نور دلخواهتان را هدیه می دهد تاثیر بسزایی در خرید شما خواهد داشت. در محیط هایی که به دنبال خلوت و حالت خصوصی بیشتری هستند به سراغ پارچه هایی بروید که ضخیم تر از مدل های دیگر هستند. به عنوان مثال پرده ها مخملی، برزنتی و پرده های کتان محکم می توانند گزینه های خوبی برای این نوع اتاق ها باشند. برای محیط هایی مانند اتاق پذیرایی و یا آشپزخانه، که به دنبال نور بیشتری هستید، پرده هایی که از پارچه های سبک و نازک استفاده می کنند مانند پرده های ساتن، نایلونی، نخی و پنبه ای می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید – پرده پانچی چیست؟

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان نور دریافتی اتاق کاملا با بزرگ به نظر رسیدن آن تناسب مستقیم دارد. اگر دوست دارید تا اتاق بزرگتر دیده شود بهتر است به سراغ پرده های ظریف و نازک بروید تا نور خورشیدی به راحتی از آن ها عبور کند.

خرید پرده

راهنمای خرید پرده با طول مناسب

یکی از اولین مواردی که توجه افراد را در دکوراسیون منزل به خود جلب می کند پرده ها هستند. ارتفاع مناسب پرده بسیار از این جهت حائز اهمیت است. اگر در انتخاب و خرید پرده با ارتفاع مناسب دقت کافی را به خرج دهید می توانید فضای محیط را بزرگتر از حالت عادی نشان دهید. هرچه محل نصب پرده به سقف اتاق نزدیکتر باشد اتاق بزرگتر دیده می شود. به هیچ عنوان پرده ها را کوتاه و یا بلند نخرید. ارتفاع مناسب پرده همان ارتفاع محل نصب آن تا کف زمین است. اگر دوست دارید تا کمی محیط را تشریفاتی کنید می توانید کمی ارتفاع پرده را بلندتر در نظر بگیرید تا پرده کمی بر روی زمین کشیده شود.

خرید پرده

رنگ مناسب پرده چیست؟

هنگامی که نوبت به انتخاب رنگ پرده می رسد این نکته را در نظر داشته باشید که آیا به دنبال ایجاد یک تناسب میان وسایل اتاق و پرده هستید و یا اینکه قصد دارید تا با انتخاب رنگی متناقض با رنگ محیط جذابیت اتاق خود را تامین کنید. همچنین توجه داشته باشید که به هنگام انتخاب رنگ نور خورشید نیز تاثیر گذار خواهد بود. برخی رنگ ها با برخورد نور خورشید کم رنگ به نظر رسیده و نمی توانند آن نتیجه دلخواه را به ارمغان بیاورند. رنگ ها روشن و پر رنگ دیرتر از رنگ های تیره دچار کم رنگ شدن و سایه افتادن می شوند. در نتیجه سعی کنید رنگ پرده شما باعث عدم نور رسانی به اتاق نشود تا بتواند جذابیت و زیبایی دوچندانی را به محیط اتاق هدیه بدهند.

منبع: www.newhomesource.com

خرید پرده

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *