وبلاگ

نصب پرده: ۶ اشتباه رایج هنگام نصب پرده

نصب پرده: ۶ اشتباه رایج هنگام نصب پرده

پرده‌ها یکی از عناصر ضروری در اتاق پذیرایی و اتاق خواب هستند. پرده‌ها علاوه بر اینکه باعث افزایش زیبایی محیط می‌شوند، از ورود نور شدید خورشید به داخل جلوگیری می‌کنند، در سرمای زمستان مانع از ورود سرما به داخل می‌شوند، به شما کمک می‌کنند خوابی آرام داشته باشید ، و پنجره‌ها را زیباتر و جذاب تر نشان می‌دهند. مطمئناً، آویزان کردن پرده‌ها می‌تواند مشکل باشد، اما می‌توانید با آشنایی با اشتباهات رایج در نصب پرده و رعایت کردن نکات مربوط به آن، از جمله ارتفاع آویزان کردن پرده‌ها،اندازه پرده‌ها و نحوه آویزان کردن میله‌های پرده، ظاهری فوق العاده جذاب و دلنشین ایجاد کنید. با اندازه‌گیری‌ها و تکنیک‌های نصب مناسب، می‌توانید از پنجره‌های خود بهترین استفاده را ببرید و یک اتاق را به سبک دلخواه خود طراحی کنید.

نصب پرده

۱- عدم اندازه گیری صحیح پرده:

همیشه می‌گویند بر اساس ظاهر قضاوت نکنید. با اینکه دنیای پارچه و پرده‌ها کاملا متنوع و از رنگ بندی‌های متنوع برخوردار است، اما سعی کنید هنگام خرید پرده با پرسیدن سوالاتی مانند آیا این پرده به من کمک می‌کند در تابستان اتاقم خنک تر باشد؟ آیا این پرده همه پرتوهای نور خورشید را دفع می‌کند؟ آیا این پرده از نفوذ سرما به داخل جلوگیری می‌کند؟ با یافتن پاسخ این سوالات به راحتی می‌توانید پرده مورد نیازتان را انتخاب و خریداری کنید.

۲- نصب پرده از ارتفاع کم:

یکی دیگر از روش‌های انتخاب و خرید پرده با توجه به معماری خانه و نحوه طراحی پنجره است. پرده‌ها با توجه به معیارهای مختلفی انتخاب و خریداری می‌شوند. سبک‌های معماری مختلف مانند مدرن، ویلایی، سنتی و کلاسیک می‌تواند در انتخاب و خریداری پرده بسیار تاثیر گذار باشد. در اتاقهایی با طراحی سنتی پردههایی رنگارنگ از جنس حریر بهترین گزینه هستند. اما در اتاق‌هایی با معماری کلاسیک و سقف بلند از پرده‌های با جنس مخمل و طراحی‌های برجسته استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید – آموزش شستشوی پرده

نصب پرده

۳- خرید پرده های کوتاه:

ارتفاع کم پرده یکی از عواملی است که تاثیر بسیار نامطلوبی را بر جلوه اتاق و خود پرده می گذارد. اگر به دنبال بخشیدن حالتی کلاسیک و سلطنتی به محیط دارید بهتر است ارتفاع پرده را به گونه ای تنظیم کنید تا مقداری از آن بر روی زمین کشیده شود. اگر هم به دنبال ساختن محیطی آرامش بخش و دوستانه است ارتفاع پرده خود را تا سطح زمین در نظر بگیرید.

۴- عرض پرده:

اگر اتاق شما دارای پنجره‌هایی عریض است، سعی کنید از پرده‌​هایی عمودی برای آن استفاده نمایید. این امر سبب می​‌شود، دیوارها بلند نمایش داده شود. اگر اتاق شما دارای پنجره‌هایی بلند است، سعی کنید از پرده​‌های افقی با طراحی‌های رنگارنگ استفاده کنید. این امر سبب می​‌شود، دیوار اتاق شما بزرگتر و عریض تر نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید – راهنمای خرید پرده

نصب پرده

۵- عدم اتو کشیدن پرده:

پرده های چروک به هیچ عنوان جذابیت و زیبایی را با خود به همراه ندارند. بنابراین پیش از نصب پرده بهتر است تنبلی را کنار بگذارید و پرده را اتو بکشید. استفاده از دستگاه های بخار شور هم می تواند گزینه خوبی برای تمیز کردن پرده و رفع چروک های آن باشد.

۶- عدم توجه به چوب پرده:

سعی نکنید با خرید میله‌های پرده ارزان قیمت سعی در کاهش هزینه داشته باشید. اغلب چوب پرده‌های ارزان دوام ندارند و پس از مدتی روی پنجره‌ها یا درهای بزرگتر خم شده و آویزان می‌شوند. چرا که تحمل وزن سنگین پرده را ندارند و در نتیجه خم شدن چوب پرده، پرده آویزان خواهد شد و از حالت آویزان بودن رسمی خود خارج می‌شود. پرده‌ها باید به عنوان یک سرمایه گذاری در خانه شما در نظر گرفته شوند خوب ساخته شده و با استفاده از پارچه و آستر با کیفیت خوب، تا سال‌های طولانی دوام خواهند داشت. بنابراین سعی کنید چوب پرده‌های با کیفیت و کاملا با دوام تهیه و خریداری کنید.

منبع: www.elledecor.com

نصب پرده

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *