وبلاگ

رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

اگر شما به ویژگی رنگ ها اهمیت می‌دهید باید بدانید که قرمز می‌تواند در تمام حالت تاثیر گذار باشد، یعنی همانطور که می‌تواند به وجودآورنده‌ی شادی و شور باشد، گاهی هم می‌تواند موجب خشم شود. اما این به این معنی نیست که نباید از رنگ قرمز استفاده شود، بلکه باید بدانیم رنگ قرمز با ترکیب چه رنگ هایی هارمونی زیبایی خلق می‌کند.

ویژگی های رنگ قرمز

قرمز با عنصر آتش در ارتباط است، پس هرجا که انرژی و محرک بیشتری احتیاج داشت مثل دفترکار، آشپزخانه و محل بازی و تفریح از رنگ قرمز استفاده کنید.

قرمز رنگی گرم است، ضربان قلب و متابولیسم را افزایش می‌دهد، برای ایجاد تعادل در این ویژگی‌ها قرمز را با رنگ سفید استفاده کنید.

تنالیته روشن این رنگ نماد شادی، جاذبه، شور و عشق است.

تنالیته تیره این نماد قدرت، خشم و حس رهبریت است.

نکات کاربرد رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

در دکوراسیون منزل بهتر است از این رنگ به تنهایی یا به عبارت دیگر به عنوان رنگ غالب استفاده نشود زیرا استفاده بیش از حد از این رنگ انسان را دچار تنش می‌کند. در اصل از رنگ قرمز باید به عنوان مکمل استفاده کرد. بطور مثال می‌شود از رنگ قرمز در فضا در غالب یک رومیزی، لامپ های کوچک سقفی، جاشمعی، پرده بر روی دیوار سفید و یا کوسن استفاده کرد.

رنگ قرمز برای فضاهای ورودی و راهروها مناسب است زیرا حس خوش‌آمد گویی را انتقال می‌دهد،اینن رنگ چشم را به خود جذب می‌کند اما به عنوان رنگ دیوارها مخصوصا در فضاهای کوچک اصلا مناسب نیست زیرا علاوه بر این که فضا را کوچک کرده، حس دلتنگی را نیز القا می‌کند.

 

تنالیته مختلف رنگ قرمز

تناژ رنگ قرمز

 

ترکیبات جذاب و بسیار شیک که با رنگ قرمز به خوبی همخوانی دارد و هارمونی زیبایی را ایجاد می‌کند، ترکیب سفید و قرمز است که هم در صنعت مد و هم در معماری و دکوراسیون بسیار پر طرفدار است. قرمز با دو رنگ خنثی مشکی و طوسی نیز فضایی دلنشین را خلق می‌کند.

مکمل قرمز

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *