وبلاگ

طراحی دکوراسیون پذیرایی: چگونه یک پذیرایی شیک و زیبا داشته باشیم؟

با مراحل طراحی دکوراسیون پذیرایی آشنا شویم

اتاق پذیرایی بخش مرکزی هر خانه ای به شمار می رود. پذیرایی دقیقا مکانی است که میهمانان و افراد مختلف دور هم جمع شده و به گفتگو می پردازند. به همین خاطر داشتن یک اتاق پذیرایی زیبا و خیره کننده تقریبا خواسته تمامی افراد است. طراحی دکوراسیون پذیرایی یک امر بسیار مهم و حیاتی در راستای فراهم کردن این خواسته است. تمامی قسمت های پذیرایی باید عالی باشد تا بتواند رضایت شما و دیگر افراد را به همراه باشد. اما سوال اینجاست که طراحی دکوراسیون پذیرایی چگونه باید باشد؟ در این مقاله از سری مقالات آموزشی دیباشهر با ما همراه باشید تا با یکدیگر به بررسی نکات مهم در طراحی دکوراسیون پذیرایی بپردازیم.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

مراحل طراحی دکوراسیون اتاق پذیرایی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم اتاق پذیرایی را می توان جزو مهمترین و پر استفاده ترین اتاق های خانه ها و منازل دانست. به همین منظور چیدمان و دکوراسیون آن باید به بهترین نحو ممکن انجام شود. به همین جهت در ادامه قصد دارید تا مراحل و نکات پرکاربرد در زمینه دیزاین اتاق پذیرایی را بررسی کنیم. به صورت کلی دکوراسیون پذیرایی در شش مرحله انجام می شود که این مراحل عبارتند از:

  1. برنامه ریزی
  2. خرید و تهیه مبلمان
  3. تهیه لوستر برای اتاق پذیرایی
  4. تهیه فرش پذیرایی
  5. خرید میز و عسلی
  6. انتخاب تابلو فرش و تابلو های تزیینی

در ادامه تمامی این مراحل به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید – راهنمای خرید پرده

طراحی دکوراسیون پذیرایی

برنامه ریزی کنید:

گام اول در هر طراحی و دکوراسیونی برنامه ریزی و چشم انداز است. از آنجایی که فعالیت های مختلف زیادی در پذیرایی انجام می شود، باید برنامه ریزی دقیق و مناسبی در مورد نحوه طراحی دکوراسیون پذیرایی انجام شود. بنابراین در قدم اول بهتر است تصمیم بگیرد که چه ویژگی ها و چه امکاناتی را قصد دارید در اتاق پذیرایی خود داشته باشید.

خرید کاناپه و مبلمان:

مهمترین آیتم در پذیرایی مبلمان و کاناپه است. اگر قبل از خرید مبلمان به سراغ تهیه دیگر اقلام بروید به مشکل بر خواهید خورد. در صورتی که خرید مبلمان را به آخرین فعالیت خود تبدیل کنید ممکن است نتوانید آنطور که باید و شاید تناسب لازم را بین مبلمان و دیگر آیتم ها ایجاد کنید. بنابراین بعد از انجام برنامه ریزی طراحی دکوراسیون پذیرایی بهتر است به سراغ خرید مبلمان بروید. چرا که مبل ها اولین چیزی هستند که توجه میهمانان و دیگر افراد را به خود جلب می کنند. خرید مبلمان در ابتدا به شما این امکان را می دهد تا دیگر اجزا پذیرایی را متناسب با آن تهیه کنید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

تهیه لوستر و المان های روشنایی

دومین فاکتور مهم در داشتن یک پذیرایی شیک و زیبا لوستر و المان های روشنایی آن است. بهتر است متناسب با دیزاینی که در نظر دارید لوستر خود را انتخاب کنید. خرید لوستر برای دکوراسیون های مدرن کاملا با مدل های سلطنتی و سنتی متفاوت است. بنابراین سعی کنید تا لوستر خود را کاملا متناسب با فضایی که میخواهید در اتاق پذیرایی خود داشته باشید تهیه کنید.

خرید فرش

فرش ها بهترین گزینه برای رنگبندی و دمیدن روحی تازه به منازل هستند. فرش ها با طرح ها و رنگ های خاص و منحصر به فرد خود می توانند نقشی بزرگ را در راستای داشتن یک پذیرایی لوکس و زیبا ایفا کنند. همچنین می توانید با انتخاب یک فرش زیبا تضاد کافی و مورد نیاز را برای طراحی دکوراسیون پذیرایی فراهم کنید. سایز فرش یک فاکتور بسیار مهم است که همواره در خرید باید آن را رعایت کنید.

اندازه مناسب فرش چیست؟

فرشی که خریداری می کنید نباید بیش از حد کوچک و یا بزرگ باشد. اگر فرش شما بیش از حد کوچک باشد دو مشکل زیر را با خود به همراه دارد:

  • چهره ای زشت و نامطلوب را به محیط اطراف می دهد
  • باعث از هم گسسته دیده شدن دیگر وسایل می شود

بنابراین سعی کنید اندازه فرشی که می خرید به گونه ای باشد که چندین سانت آن زیر مبلمان بوده و چندین سانتی متر نیز از دیواره ها فاصله داشته باشد.

بیشتر بخوانید – پرده چاپی چیست ؟

طراحی دکوراسیون پذیرایی

انتخاب میز پذیرایی و عسلی ها

بعد از اینکه اقلام بزرگ را تهیه کردید نوبت به قسمت های کوچک می رسد. میز پذیرایی و میز های عسلی جزو المان هایی هستند که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. میز پذیرایی به دلیل اینکه در مرکز دید است باید تناسب کاملی با مبلمان و دیگر اجزا داشته باشد. بنابراین نکته ای که باید در مورد خرید میز های پذیرایی و عسلی ها در نظر داشت کیفیت بالا و همچنین تناسب عالی با دیگر المان های محیط است.

خرید تابلو فرش و تابلوهای هنری

دیوار های خالی نشان از یک طراحی دکوراسیون پذیرایی ناقص دارند. این به معنی پر کردن کل دیوار ها با تابلو ها و عکس های مختلف نیست. بهتر است از چندین تابلو و تابلو فرش که با محیط اطراف سازگاری دارند استفاده کنید تا جلوه ای زیبا را به پذیرایی خود هدیه دهید. ممکن است سلیقه ها در این زمینه متفاوت باشد. بنابراین غریزه خود را دنبال کنید و متناسب با سلیقه خود به تهیه تابلو های هنری و تابلو فرش ها اقدام کنید.

طراحی دکوراسیون پذیرایی

جمع بندی

طراحی دکوراسیون پذیرایی به دلیل اهمیتی که این اتاق در منازل دارند بسیار حیاتی و مهم است. اتاق پذیرایی به عنوان مرکز خانه ها و منازل شناخته می شود و باید ظاهری شیک و زیبا داشته باشد. امیدواریم توانسته باشیم تا این مقاله برای شما در امر طراحی دکوراسیون پذیرایی منازل مفید واقع شده باشد. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و سوالات خود را با متخصصین و کارشناسان دیباشهر در میان بگذارید.

منبع: www.curbed.com

طراحی دکوراسیون پذیرایی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *